De juiste implantaten op maat laat u maken door Hoeksma Dental Art
Hoeksma Dental Art
zorgt voor de klik met uw gebit

Een nieuw klikgebit voor een stralende lach

Heeft u last van uw huidige kunstgebit doordat deze bijvoorbeeld loszit of pijnlijk aanvoelt? Of heeft u moeite met eten, spreken of lachen door uw eigen gebit? Kies voor een klikgebit.

Ervaren prothesetechnici vindt u bij Hoeksma Dental Art

Gebit- en tandimplantaten

Voelt uw kunstgebit niet prettig? Komt er veel voedsel onder? Overweeg een implantaatprothese (ofwel) klikgebit. Een klikgebit wordt vastgeklikt op 2 tot 4 implantaten die zijn geplaatst in uw onderkaak. Dit zit stevig vast, maar is ook uitneembaar, bijvoorbeeld om te reinigen.

Wat is een implantaat?

Een implantaat vervangt permanent uw tand- of kieswortels. Het implantaat ziet eruit als een klein schroefje en wordt gemaakt van weefselvriendelijk materiaal (titanium), wat daardoor volledig door het lichaam wordt geaccepteerd.

Implantaten zijn niet alleen geschikt voor klikgebitten en volledige gebitsprotheses. Op een individuele tandimplantaat kan bijvoorbeeld een kroon worden geplaatst of een brug worden gemaakt.

Professionele tandtechniek in Culemborg
De juiste tandprothese voor uw cliënten  laat u maken bij Hoeksma Dental Art

Wanneer kiest u voor een klikgebit?

Er zijn verschillende mogelijkheden waardoor u kunt besluiten dat een klikgebit de juiste keuze is voor u. Het kan zijn dat uw kunstgebit niet meer comfortabel aanvoelt of dat u er zelfs pijn van krijgt. Daarnaast kan het verlies van tanden en kiezen ervoor zorgen dat het kaakbot slinkt, waardoor het kunstgebit losser gaat zitten. Eten en praten wordt daardoor moeilijker en uw tandvlees kan geïrriteerd raken of pijn doen. Wanneer u kiest voor een klikgebit op implantaten verdwijnen deze klachten.

Hoeksma Dental Art in Culemborg maakt een gebit op maat zodat u weer voluit durft te lachen en genieten van het leven.

Het stappenplan

Het aantal behandelingen voor uw mond verschilt per persoon. Het exact aantal behandelingen dat u nodig heeft hangt af van uw persoonlijke mondsituatie. Gemiddeld duurt het hele traject van begin tot eind ongeveer 3 maanden. De behandeling bestaat uit de fasen:

• kennismaking en intakegesprek (gezondheidscontrole, mondonderzoek en röntgenfoto’s);
  • aanvragen machtiging bij zorgverzekeraar;
  • aanbrengen implantaten onder plaatselijke verdoving (20 tot 40 minuten);
  • verwijderen eventuele hechtingen, in helen van de implantaten;
  • rustfase van min. 6 weken;
  • vervolgafspraken maken voor kaakafdrukken en beetregistratie, uitkiezen kleur en vorm nieuwe tanden, passen en plaatsen klikgebit, eindcontrole.

Kosten

Een klikgebit wordt vergoed door uw basisverzekering. Wij zorgen voor het indienen van een aanvraag bij uw ziektekostenverzekeraar. Als deze wordt goedgekeurd dan betaalt u alleen de verplichte eigen bijdrage en evtentueel het nog openstaande eigen risico. Afhankelijk van uw eventuele aanvullende tandartsverzekering kan het zelfs zijn dat u het geheel vergoed krijgt.